Zpět

Učit (se) příběhem

Název Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie
Autor Jan Hábl
Vydání Vydání první
Nakladatelství Brno : Host - vydavatelství , s. r. o.
Rok 2013
Fyzický popis 120 s. ; 21 cm
Jazyk dokumentu čeština
ISBN 978-80-7294-901-4 (brožováno)
Poznámka Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Poznámka Anglické resumé
Kategorie Pedagogika
Uživatelské určení specialisté
Předmětová hesla didaktika
filozofie výchovy
narativita
interpretace a přijetí literárního díla
Forma / žánr Studie.
Komentář – anotace Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích.
Komentář – stručná anotace Studie chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
Signatury v knihovně 4312HAJ610A

Podobné tituly