Zpět

Vyučovací styly učitelů

Název Vyučovací styly učitelů
Autor Gary D. Fenstermacher, Jonas F. Soltis ; [z amerického originálu ... přeložil Karel Starý]
Vydání 1. vyd.
Nakladatelství Praha : Portál
Rok 2008
Fyzický popis 128 s. ; 23 cm
Jazyk dokumentu čeština
ISBN 978-80-7367-471-7 (brož.)
Originál Thinking about education: approaches to teaching
Poznámka Přeloženo z angličtiny
Poznámka Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Kategorie Pedagogika
Uživatelské určení specialisté
Předmětová hesla výchova a vzdělávání
pedagogika
didaktika
učitelé
učitelská profese
pedagogické dovednosti
učebnice
Forma / žánr Učebnice. Texty pro studenty.
Komentář – anotace Lze nějak roztřídit přístupy učitelů k vyučování a rozhodnout, zda je některý lepší? Autoři vymezují tři základní typy přístupu učitelů k vyučování. Manažerský přístup chápe učitele jako manažera učení a získávání znalostí, dovedností, vědomostí a kompetencí. Facilitační přístup mají učitelé, kteří se zaměřují na rozvoj a péči o jedinečné schopnosti a osobnostní rysy každého žáka, podporují jeho autenticitu. Přístup „svobodného“ vzdělávání pohlíží na učitele jako na osvoboditele ducha. Autoři knihy vysvětlují silné a slabé stránky každého z přístupů a ilustrují jednotlivé přístupy řadou příkladů. Jejich cílem je umožnit učiteli kriticky zhodnotit svůj vlastní vyučovací styl, porozumět jeho přednostem a nedostatkům, případně – u studentů učitelství – uvědoměle si svůj styl vytvářet.
Komentář – stručná anotace Autoři vymezují tři základní typy přístupu učitelů k vyučování: manažerský, facilitační a přístup svobodného vzdělávání.
Signatury v knihovně 4318FEG310A

Podobné tituly