Podněty starozákonní literatury pro výchovu a formaci
Název | Podněty starozákonní literatury pro výchovu a formaci |
Autor | Stanislav Pacner, Pavla Edita Herciková, Adam Mackerle |
Vydání | 1. vydání |
Nakladatelství | Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci |
Rok | 2011 |
Fyzický popis | 272 s. ; 21 cm |
Jazyk dokumentu | čeština |
ISBN | 978-80-244-2910-6 (brožováno) |
Poznámka | Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta |
Poznámka | Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy |
Poznámka | Anglické resumé |
Kategorie | Rodina |
Uživatelské určení | specialisté |
Předmětová hesla | biblistika biblická exegeze biblické citáty biblická interpretace výchova a vzdělávání výchova dítěte názory a postoje výchova mládeže důvěra starozákonní judaismus |
Forma / žánr | Studie. Sborníky více autorů. |
Komentář – anotace | První příspěvek Podněty starozákonních biblických textů pro výchovu odpovídá na otázku, jaká jsou biblická starozákonní východiska pro výchovu nové generace a zda-li lze nalézt jednotné výchovné cíle a motivace platné i v dnešní době. Druhý příspěvek Důvěra a naděje v Hospodina jako postoj vůči strachu na starozákonních příkladech ukazuje, že naděje a důvěra jsou klíčovými předpoklady správného prožívání vztahu k Bohu a druhým lidem a pomáhají lépe se vyrovnávat se strachem a úzkostí. Třetí příspěvek Výchova k sociální citlivosti podle knihy Ámos je praktickým příkladem, jakým způsobem chce nějaká starozákonní kniha (Ámos) formovat myšlení, vnímání a konečně i jednání svých čtenářů. |
Signatury v knihovně | 4221PAS210A |