Učit (se) příběhem
| Název | Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie |
| Autor | Jan Hábl |
| Vydání | Vydání první |
| Nakladatelství | Brno : Host - vydavatelství , s. r. o. |
| Rok | 2013 |
| Fyzický popis | 120 s. ; 21 cm |
| Jazyk dokumentu | čeština |
| ISBN | 978-80-7294-901-4 (brožováno) |
| Poznámka | Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík |
| Poznámka | Anglické resumé |
| Kategorie | Pedagogika |
| Uživatelské určení | specialisté |
| Předmětová hesla | didaktika filozofie výchovy narativita interpretace a přijetí literárního díla |
| Forma / žánr | Studie. |
| Komentář – anotace | Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. |
| Komentář – stručná anotace | Studie chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. |
| Signatury v knihovně | 4312HAJ610A |